menusearch
sedayeil.ir

IUIUUIUضرورت ورود نهادهای نظارتی به مسائل شورای شهر و شهرداری نورآباد ممسنیIUIUUIU

جستجو
هدر سایت

*ضرورت ورود نهادهای نظارتی به مسائل شورای شهر و شهرداری نورآباد ممسنی*

(0)
(0)
تعداد بازدید خبر 93
تاریخ درج خبر سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعیاشتراک
*ضرورت ورود نهادهای نظارتی به مسائل شورای شهر و شهرداری نورآباد ممسنی*

به نام خدا

*ضرورت ورود نهادهای نظارتی به مسائل شورای شهر و شهرداری نورآباد ممسنی*

به قلم: مهدی محمودی

چندی پیش، در پی اعتراض یک عضو شورای شهر نورآباد ممسنی به عملکرد شهرداری، روابط عمومی شهرداری اطلاعیه ای صادر نمود و *دلیل اعتراض این عضو شورای شهر را براورده نشدن مطالبات شخصی عنوان کرد‌*. سپس در پاسخ به اطلاعیه روابط عمومی، عضو شورا به شفاف سازی مسائل اقدام نمود و در یک بیانیه به طرح نکاتی پرداخت که سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

✅ نکاتی از جمله:
۱. انحصار در تصمیم گیری ها در شورای شهر
۲. تبدیل شدن شورای شهر به شورای شهرداری
۳. مصوبات غیرشفاف، رانتی و مغایر با قوانین
۴. تایید آن مصوبات شورای شهر در هیات تطبیق بدون توجه به ابعاد کارشناسی مسائل

✅ این روزها، خبری در رسانه ها نیز منتشر شده است که شورای شهر نورآباد به عنوان شورای برتر در کشور مورد تجلیل و تکریم قرار گرفته است. بهرحال *متولی چنین اموری و تشخیص و بررسی عملکرد شوراها و شهرداری ها، قاعدتا وزارت کشور است*. در هیچکدام از سایتهای خبری، هیچگونه خبری در این خصوص منتشر نشده است و مشخص نیست که چنین تجلیل و تکریمی، چه مبنایی داشته و توسط چه نهادی و با چه هدفی صورت گرفته است.

✅ این اتفاقات البته چندان غریب و ناآشنا نیستند و در دوره های پیشین نیز روال به همین شکل بوده و متاسفانه نظارت های مردمی و پرسشگری مردم در حوزه مسائل شهری در نورآباد در حد صفر است و هرگاه هم منتقد و پرسشگری به طرح سوال و دغدغه پرداخته است، شورا و شهرداری با طرح شکایت در دستگاه قضایی، عملا تلاش کرده اند که انتقادات مطرح نشوند. آنچنان که علیه اینجانب نیز در اعتراض به قطعی درختان خیابان تل قلی و پارک انقلاب رخ داد و پرونده علیه اینجانب، با شکایت شهرداری همچنان مفتوح مانده است. اما چنین روش هایی حتما ناکارامد بوده و قلم و بیان انتقادی پرقدرت تر از گذشته تداوم خواهد داشت.

✅ با توجه به مجموع حواشی و ابهاماتی که در مدیریت شهری نورآباد تا کنون به وجود آمده است، *ضرورت ورود دستگاههای نظارتی و تحقیق و تفحص از این نهاد، بررسی بودجه، اعتبارت، هزینه ها و ... و ارائه گزارش به مردم، کاملا احساس میشود*. اما گزارش به مردم هم زمانی واجد اهمیت تلقی میشود که با نگاه کارشناسان و آگاهان به ابعاد مختلف حوزه مدیریت شهری نیز روبرو باشد و پیش از همه، ابتدا به دریافت سوالات مردم و نخبگان اقدام گردد.

✅ ابهامات مختلف را نهادهای نظارتی مرتفع کنند تا ضمن اثبات کارامدی خود، از انباشته شدن سوالات در اذهان عمومی جلوگیری نمایند.

                                                                                                                                                              *صدای ایل صدای مردم ایل*

#Sedayeil.ir

نظرات کاربران ( 0 نظر )
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام