menusearch
sedayeil.ir

آن 66نفر واین 1نفر

جستجو
هدر سایت

آن 66نفر واین 1نفر

(0)
(0)
تعداد بازدید خبر 81
تاریخ درج خبر دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲
اشتراک خبر در شبکه های اجتماعیاشتراک
آن 66نفر واین 1نفر

*آن 66 نفر و این یک نفر*

*همای اوج سعادت، به دام چه کسی خواهد افتاد؟*

🖋️ *مسعود جمشیدی، احسان احسانی*

شمارش معکوس آغاز شده و کمتر از ده روز دیگر، از بین 67 نامزد خوزه انتخابیه ممسنی و رستم عده‌ای تایید صلاحیت خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود این تعدا در خوش‌بینانه‌ترین حالت 20 تا 25 درصد باشد.

به زبان ساده‌تر چیزی حدود 50 نفر یا حتی بیشتر، شانس و موقعيت رقابت را از دست خواهند داد و مردم باید از سبد نهایی دستچین شده، یک نفر که بیشترین موج ممکن همراه وی باشد را، راهی مجلس کنند.

*تکلیف این 50 نفر یا بیشتر، چه می‌شود؟*
نماینده بعدی، همانند نماینده‌های قبلی، از پتانسیل اینان استفاده نخواهد کرد و آنان را به دست فراموشی خواهد سپرد؟

به سبد ثبت‌نام کنندگان فعلی که می‌نگریم، از تمامی احزاب و سلایق فکری و جریان‌های سیاسی و حتی از تمام طوایف گلچینی الوان گرد هم آمده‌اند که تقریبا به هیچ شکل ممکن دیگری، نمی‌توان این میزان از نخبگان بی‌بدیل را، دور یک میز جمع کرد. میزی که ارزش نه به کیفیت چوبش بلکه به 67 عزیزی است که پیرامون آن جمع آمده‌اند.

گعده نامزدهای این دور انتخابات ممسنی و رستم، آنچنان متنوع و جذاب است که هر ناظر شریفی، افسوس می‌خورد از اینکه قرار است از این میان صرفا یک نفر پیروز باشد و به 66 نفر دیگر، لقب بازنده را دهیم؛ جمهوری از مشاهیر و نوابغ و نخبگان که شاید دیگر در هیچ کجای تاریخ، ایشان تکرار نشوند اما حیف و صد حیف که...

حیف که از این میان، بیش از یک نفر به مجلس راه پیدا نخواهد کرد و باید تسلیم دست بی‌رحم سرنوشت باشیم و به این کوره نخبه‌سوز عاجزانه بنگریم و البته با دقت یکی که بالاترین میانگین را از بین همه مؤلفه‌های لازم کسب کرده باشد را، راهی مجلس کنیم تا فردا ممسنی و رستمی آبادتر را تقدیم آیندگانمان کنیم.

*پس، بیائیم با حفظ اخلاق، با دوری از تعصبات طایفه‌ای و احساسات کاذب، در عین تبلیغ نامزد مورد علاقه خود و تبیبن برنامه‌های وی، از هرگونه تخریب دیگران خودداری کنیم؛* چراکه فردا ما میمانیم یک دوجین نامزدی که اگرچه مهر رد صلاحیت یا باخت بر پیشانی آنان خورده، اما همچنان نخبه و توانا و شریف هستند.

*همه این فرزندان، فرزندان ممسنی و رستم هستند*

نظرات کاربران ( 0 نظر )
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام